Uygarlık, insanlarla doğanın arasını açmıştır.  

TÜLİN ONAT ‘’Döngüsel Zaman’’

 
 
TÜLİN ONAT ‘’Döngüsel Zaman’’
 
Harika Ören (Efece Haber) - Tülin Onat, yeni sergisi ‘’Döngüsel Zaman’’ ile 02 Nisan 2015 de Galeri İdil’de sanatseverlerle buluştu. Tülin Onat’ın son işlerinden oluşan, tuvalle, ışıkla, renkle, espasla, meditasyon biçimine dönüştürerek sürdürdüğü var olma mücadelesinde; zamanın ve suyun üzerinde akmaya devam eden eserleri, izleyiciyi büyülüyor.
 
 
Soyut resimlerinden tanıdığımız Tülin Onat yeni işlerinden oluşan sergisinde, farklı bir devinimle karşımıza çıkıyor. Sanatçının yeni işleri, farklı okumalara açık, aynı zamanda mistik boyutlar taşımasının yanında alıştığımız soyut temalarını da sürdürmeye devam ediyor. Yarı saydam figürlü resimleriyle, deniz kıyılarındaki meditatif dalgaların sakinliği izleyiciyi, tuvallerdeki mutlak huzur arayışına davet ediyor. Bazı motifleri ise soyutlanmış yaprak biçimi olarak Selçuklu, Osmanlı vasıtasıyla Anadolu’dan, Japonya, hatta Çin’e kadar ulaşıyor. Bu döngüsel fırça yolculuğu illüzyonist bir şekilde büyülü yeni Dünya atlası çizerken, durağan görünen bir devinim değişimi de bizimle paylaşıyor.
 
 
 
Tülin Onat, 1971 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’nü bitirir. 1967’den itibaren yurt dışında ve müzelerde inceleme ve çalışmalar yapar. Bunlardan en önemlileri 1970’de Paris Louvre Müzesinde Ingres’den yaptığı “The Turkish Bath” ve 1971’de Andrea Mantegna’dan yaptığı “Carvary” kopyalarıdır. 1973’de Avusturya Hükümet bursuyla Salzburg yaz akademisine gider. 1987’de Hasan Yelmen’le, Derimod Kültür Merkezi’ni kurar ve birçok serginin tasarımını üstlenir. Plastik sanatlar adına o günlerde Türkiye için çok önemli çalışmalar yaparak; ilk kez sanatçıların sergileriyle birlikte kitap ve kataloglarını hazırlar. Retrospektif  sergiler düzenler.
 

Onat öğretim görevlisi olduğu Marmara Üniversitesi’nden, 1983 yılında “Sanatta Yeterlik” alır. 1990’da doçent, 2000’de profesör olur.
1970’lerde figüratif çalışmalar üretmiştir. O yıllarda ülkenin yaşadığı sosyal olaylar resimlerinde anlatımın da ağırlık kazanmasına neden olmuştur. 1980’lerin başlarında “Kadın” konusunun işlendiği yapıtları daha sonraki biçimsel çalışmalarının habercisi niteliğindedir. İlk kez kullanılan şekilli tuvaller, soyut biçimlerin tekrarından doğan ritim… Bu tarihlerde yaptığı mekanda köşeyi kaplayan “Galaksi” adlı yapıtı (1988, Derimod Kültür Merkezi) ilk kez tuvalin yerde de duvarla birlikte düzenlenebileceğini gösterir ve çok ilgi çeker. Sonraları yerde ve duvarda sergilediği kalın tuvalleri (Nesne Tuvaller, Büyük Sergi, İRHM ve ARHM 1990) ile resim mekan birlikteliğini gündeme getirir.
Yurt içinde ve yurt dışında, pek çok grup ve karma sergiye katılır. Resimleri özel koleksiyonlarda ve müzelerde yer almaktadır. Resimlerinde önem verdiği derinlik, rengin etkisi ile yaratılan, 3. Boyut; dokunma arzusu uyandıran, kabarık doku, son resimlerinde iyice abartı gösterir.
 
 
Tülin Onat’ın  ‘’Duvar yalnızca taşıyıcı eleman değil resmin bir parçasıdır.’’ Söylemi, tüm sergilerinde kendini açıkça dile getirir.
Tülin Onat, ‘’Döngüsel Zaman’’ sergisi  4 Mayıs 2015 tarihine kadar Galeri İdil’de görülebilir.
 

 


Ekleyen Bir Demet Nergis
Tarih 6.4.2015 22:20:02
Yazdır Yazdır
Okunma 1211
Eklenen Yorumlar 
  • Diğer Başlıklar
  • ‘’CUMHURİYET’in IŞIĞINDA BEŞİKTAŞ’’ SERGİSİ AÇILDI
  • SO ART PROJECT & MUCİZEVİ YANSIMALAR
  • ’İKİ DOSTYÜREK, İKİ FIRÇA’’ Resim Sergisi
  • ‘’Zamansız, mekânız, yorumsuz’’ Bir Sergi
  • MARDİN’de İSTANBUL DÜŞLERİ
  • NEŞE SELİ BODRUM SERGİSİ
  • RENKLERLE İLK ADIM SERGİSİ
  • TATİL MODASI
  • Kuşadası ‘’HERYERDE HERKES İÇİN SANAT HAREKETİ ‘’
  • XXL ŞAPKALAR ALTINDA YAZ
  • Son : 10 Gösteriliyor | Devamı ->

     

           

    Bu websitesi 1360x768 pixel'de en iyi görüntüyü vermektedir. http://www.birdemetnergis.com/ ® 2013. Tüm Hakkı Saklıdır.      Site İçeriği İzin Almadan Kullanılamaz.   Tasarım: Linear Yazılım